Hockeylaget Brynäs har slutat med reklam på sina matchtröjor

Förändringarnas tid är här, och de har haglat över Gävle. Här har Brynäs, som första lag i Svensk hockey på elitnivå, slopat reklamen på sina matchtröjor och samtidigt sänkt biljettpriserna till sina matcher.

Brynäs har valt att locka till sig mer av sin trogna hemmapublik genom sänkta biljettpriser, och på samma gång kastat reklamen i sjön. Svenska Fans Brynässida gick tidigare ut med att Brynäs skulle slopa reklamen på sina matchtröjor för att förtydliga sin profil inför sina trogna fans. Det har nu sedan länge bekräftats av Brynäsredaktionen, och deras nya reklamfria matchtröjor finns att skåda hos många Brynäsinspirerade sidor på Internet.

Varför har nu detta skett, och vad mer har hänt hos Brynäs?

I och med att slopa sin reklam på matchtröjorna, vill Brynäs förtydliga sin profil inför sina fans. Trevligt att vi nu kan se en ren hockeyprofil i den svenska serien. Gävle kommun är de som sponsrar Brynäs nya matchtröjor, och har valt att bara ha Unicef-loggan kvar på Brynäs matchställ.

I övrigt så har hockeylaget Brynäs fans fått sänkta biljettpriser. Det har gjorts genom att skapa färre priskategorier. Nu kan Brynäsfans se sitt älskade lag spela för bara 299 kronor på långsidan, och 199 kronor på kortsidan. Barn under 12 år, har också fått en rejäl prissänkning, vilket förmodligen tilltalar alla som vill ha med sina småttingar på hockeyfest. Nu går 12-åringar och under in för bara 49 spänn.

De har också valt att göra en lekhörna för barn i arenaområdet, och den står redan klar att användas om din småtting skulle bli trött på den hockey du älskar så mycket.